نکات کلیدی در زمان خرید ماشین ظرفشویی

نکات کلیدی در زمان خرید ماشین ظرفشویی

رویای همۀ ما این است که بتوانیم هنگام خرید هر محصول، از کارآمدی آن مطمئن باشیم و بدانیم باید به دنبال برآورده کردن چه انتظاراتی از یک محصول باشیم. این موضوع دربارۀ ماشین‌های ظرفشویی هم صدق می‌کند، زیرا با اینکه ماشین‌های ظرفشویی وسیله‌ای کارآمد هستند که می‌توانند باعث صرفه‌جویی بسیار در زمان و انرژی ما شود، اما اگر نتوانیم گزینۀ مناسبی از بین انواع ماشین‌های ظرفشویی انتخاب کنیم، درواقع می‌شود گفت که بخش زیادی از پول خود را هدر داده‌ایم. به همین جهت در این مطلب، چندتا از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید درنظر داشته باشید، گردآوری شده است.



1. انتخاب مدل ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی دارای سه مدل متفاوت هستند که سلیقه، نیاز و اندازه و دیزاین شما در انتخاب اینکه کدام مدل را انتخاب خواهید کرد، تاثیرگذار خواهد بود.

ماشین ظرفشویی مبله:

این مدل ماشین ظرفشویی، پرفروش‌ترین مدل آن است و علت آن است که این ماشین ظرفشویی پرتابل بوده و همچنین نمای آن کاملا قابل تشخیص است. اگر علاوه بر تعداد زیاد ظروفی که باید شستشو شوند، فضای بزرگی هم در اختیار دارید، این مدل ظرفشویی به شما پیشنهاد می‌شود.

ماشین ظرفشویی توکار:

این مدل هم نیز تقریبا همانند مدل مبله است، با این تفاوت که دیگر به سادگی قابل حمل نبوده و مستقیما در فضای داخلی دیوار نصب شده و هم سطح کابینت‌های آشپزخانه‌ی شما قرار می‌گیرد. اگرکه نیاز به شستن ظروف بسیاری دارید اما فضای کمی در اختیار دارید، و یا اینکه دوست ندارید نمای ماشین ظرفشویی فضای آشپزخانه را اشغال کنید، این گزینه مناسب شما خواهد بود.

ماشین ظرفشویی رومیزی:

این مدل نسبت به دو مدل دیگر کوچک‌تر بوده و علاوه بر فضای کمی که اشغال می‌کند، میزان کم‌تری از ظروف را هم می‌تواند در خود جا بدهد. اگرکه به فضای زیادی دسترسی ندارید و حجم ظروفی که نیاز به شستشو دارند هم اندک است، این گزینه به شما پیشنهاد می‌شود.

2. ظرفیت ماشین ظرفشویی

جمعیت خانواده‌ی شما چند نفره است؟ آیا مدام درحال پذیرایی از تعداد زیادی مهمان هستید؟ یا در خانه‌ای کم جمعیت و آرام زندگی می‌کنید؟ تمامی این نکات در خرید ماشین ظرفشویی اهمیت دارد. اگر ماشین ظرفشویی کوچک‌تر از حد نیاز خود خریداری کنید، استفاده‌ی مداوم از آن باعث استهلاک و خرابی آن شده و عمر آن زودتر از موعد به پایان می‌رسد. همچنین خریدن ماشین ظرفشویی بزرگ‌تر، تنها باعث می‌شود نتوانید در پول، فضا و همچنین انرژی ضرفه‌جویی کنید.



3. مصرف انرژی و آب

یکی دیگر از نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی، میزان انرژی‌ایست که هر ماشین نیاز دارد. برخی گمان می‌کنند که ماشین ظرفشویی بزرگ‌تر به معنای مصرف انرژی بیش‌تر است، اما مصرف انرژی بیش‌تر به کیفیت و برند محصول بستگی دارد. ماشین‌های ظرفشویی که بر روی آنها برچسب A نصب شده است، کمترین مصرف میزان انرژی را نسبت به دیگر ماشین‌های ظرفشویی داشته و به طبع زمانی که به سمت برچسب‌هایB و C می‌رویم، میزان مصرف انرژی هم بیش‌تر خواهد شد.

4. تعداد سبدها

ظرفشویی‌ها از نظر تعداد سبد به دو دسته تقسیم می‌شوند، ماشین‌های ظرفشویی دو سبده و ماشین‌های ظرفشویی سه سبده. بر اساس نیاز شما تعداد سبدهای ماشین ظرفشویی می‌تواند اهمیت پیدا کند. در ماشین ظرفشویی سه سبده شما فضای بیشتری در اختیار دارید و همچنین می‌توانید ساده‌تر ظرف‌های خود را برای شستشو تقسیم‌بندی کنید تا آب و مواد شوینده بهتر به آنها رسیده و درنتیجه بهتر شسته شوند. اما اگر تعداد و تنوع ظروف شما به حدی نیست که نیازی به ماشین ظرفشویی سه سبده داشته باشید، ماشین ظرفشویی دو سبده برای شما کافی خواهد بود.

5. برنامه‌ها

ماشین‌های ظرفشویی برنامه‌های شستشوی متنوعی را در خود جا داده‌اند. با آنکه بسیاری از این برنامه‌ها میان انواع ماشین‌های ظرفشویی مشترک است، اما برخی برندها و ماشین‌های ظرفشویی مدرن‌تر، برنامه‌های شستشوی بیشتر و کارآمدتری را دارند که شما در صورت اطلاع از آنها، می‌توانید از خرید خود مطمئن باشید. برای آشنایی با برنامه‌های ماشین ظرفشویی می‌توانید مطلبی که پیش‌تر در همین باره نوشته‌ایم را مطالعه کنید.


برنامه ماشین ظرفشویی بوش پیام تکنیک


6. خدمات پس از فروش

یکی دیگر از نکات مهم، خرید ماشین ظرفشویی از یک برند مطمئن است که بتواند خدمات مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورد و همچنین خیال شما را از بابت کیفیت ماشین ظرفشویی راحت کند.

نکات ذکر شده، جزو مهم‌ترین نکات برای خرید ماشین ظرفشویی بودند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با رعایت این نکات، بتوانید خرید مطمئن و رضایت بخشی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
شروع چت
1
به کمکی نیاز دارید؟
سلام
لطفا هر سوالی دارید بپرسید