نکات مهم در نگهداری ماشین ظرفشویی

نکات مهم در نگهداری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی وسیله‌ای کارآمد است که امروزه تقریبا می‌توان آن را در هر خانه‌ای پیدا کرد. برای آنکه ماشین ظرفشویی ما بتواند با همان کیفیت همیشگی خدمات خود را انجام بدهد، لازم است که نکات خاصی را برای نگهداری از آن رعایت کنید. در این مطلب، به شما می‌گوییم چگونه باید از ماشین ظرفشویی خود مراقبت کرده تا بتواند مدت زمان بیش‌تری برای شما به خوبی کار کند.

از آنجایی که ماشین ظرفشویی وسیله‌ای برای تمیز کردن کثیفی‌ها و جرم‌های ظروف است، پس طبیعی است که خود دستگاه نیز کثیف شده و این جرم‌ها درون آن نفوذ کند. خوشبختانه ماشین‌های ظرفشویی دارای گزینه‌ای برای شستشوی خود هستند که استفاده از آن باعث می‌شود کثیفی‌های جا مانده در دستگاه، تا حدودی شسته شود. البته استفاده از این گزینه به تنهایی کافی نمی‌باشد و بهتر است که با دستمال، هم فضای داخلی دستگاه و هم فضای بیرونی آن را تمیز کرده تا از شر جرم‌ها و گرد و غبار خلاص شویم.



نظافت ماشین ظرفشویی

برای نظافت دستگاه، لازم است که سبدها و اجزای درون آن را از دستگاه جدا کرده و با استفاده از مواد شستشو و محلول‌های ضدعفونی کننده، مشغول به تمیز کردن آن شویم. این شستشو را حداقل باید هر 6 ماه یکبار انجام داد.

علاوه بر فضای بیرونی و فضای داخلی ماشین ظرفشویی، فیلتر هم جزو اجزایی است که نباید تمیز کردن آن را نادیده گرفت.

علاوه بر اینکه کثیف شدن فیلترها می‌تواند باعث شود که ماشین ظرفشویی به خوبی کار نکند، بلکه باید به این نکته هم دقت داشته باشیم که فیلترها به سادگی قابلیت خراب شدن را دارند و پیش از آنکه به ماشین ظرفشویی آسیب برسانند، بهتر است که تعویض شوند. این حقیقت دربارۀ لاستیک و واشر ماشین ظرفشویی هم صدق کرده و نباید آنها را از یاد ببرید.

با آنکه ماشین ظرفشویی به این منظور ابداع شده که کار ما را برای شستن ظرف‌ها ساده‌تر کند، اما این بدان معنا نیست که نباید پیش از شستن ظرف‌ها با این دستگاه، باقی ماندۀ غذا را از روی ظروف پاک کنیم. اگر ظرف‌ها با تکه‌های غذا در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند، ممکن است خسارت بسیاری بیافرینند.



همچنین نکته‌ای که ممکن است آنچنان به چشم نیاید، اما رعایت آن بسیار مهم است، رعایت چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی‌ست. ظرف‌ها باید با فاصله‌ای مناسب از هم درون دستگاه گذاشته شوند و ظرف‌های بزرگ باید به گونه‌ای درون دستگاه قرار بگیرند که مانع چرخش آبپاش نشوند.

با استفادۀ درست از ماشین ظرفشویی و رعایت نکاتی که عمر آن را افزایش می‌دهند، دیگر بابت خراب شدن آن، نگرانی نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
شروع چت
1
به کمکی نیاز دارید؟
سلام
لطفا هر سوالی دارید بپرسید