برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی چیست؟

برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی چیست؟

در گذشته، زمانی که هنوز تکنولوژی آنچنان پیشرفت نکرده بود، انسان مجبور بود بسیاری از کارهایش را خودش شخصا انجام بدهد و این مسئله به معنای هدر دادن انرژی و زمان بسیار زیاد بود. شستن ظروف نیز یکی از کارهایی بود که در گذشته انسان باید به صورت دستی انجام می‌داد و جدا از آنکه این عمل باعث هدر رفت حجم زیادی از آب می‌شد، می‌توانست به ظروف آسیب برساند، یا آنکه کثیفی‌های ظرف‌ها نتواند به خوبی شسته بشود.

اموزه با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کارها به صورت اتوماتیک و ماشینی انجام می‌شوند، و ماشین‌های ظرفشویی هم طراحی شده‌اند تا علاوه بر صرفه‌جویی زمان و انرژی، بتوانند به شکلی اصولی ظرف‌ها را شسته و لکه و کثیفی‌ها را کاملا از بین ببرند. برای این منظور، در ماشین‌‌های ظرفشویی برنامه‌های متعددی تعبیه شده تا شما بتوانید بر اساس نیاز خودتان، از آنها استفاده کنید.


برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی چیست؟ پیام تکنیک


در این مطلب، ما شما را با برنامه‌های ماشین‌های ظرفشویی آشنا می‌کنیم.

Half Load:

زمانی که ظرف‌های شما کمتر از حد معمول کثیف شده‌اند و نیازی به شستشوی عادی ندارند، یا تعدادشان کمتر است، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. در این روش، ظرف‎‌ها تنها در یک طبقه‌ی ماشین ظرفشویی چیده می‌شوند و درنتیجه ماشین تنها مشغول به شستشوی همان یک طبقه می‌شود. پیشنهاد می‌شود که اگر می‌خواهید از این برنامه استفاده کنید، به جای یک قرص کامل شستشو، از ژل‌های مخصوص استفاده کنید.

Vario Speed Plus:

زمانی که عجله دارید و باید ظرف‌هایتان را سریع‌تر بشورید، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید، در این برنامه انرژی و میزان آب بیشتری استفاده می‌شود تا ظرف‌ها بتوانند در زمان کمتر، با همان کیفیت شسته شوند.
Quick Wash: این گزینه هم می‌تواند در مدت زمان بسیار کم، حدود نیم ساعت، ظرف‌ها را بشورد. اما از آنجایی که این کار با سرعت بالایی انجام می‌شود، ممکن است کیفیت چندانی نداشته باشد، به همین دلیل ظرف‌های بسیار کثیف یا بزرگ، نمی‌توانند در این روش به خوبی شسته شوند.

Hygiene Plus:

یکی از نگرانی‌های بزرگ بسیاری از افراد این است که مبادا ویروس فرد بیمار را از طریق استفاده از قاشق یا لیوانی که او قبلا استفاده کرده، به بدن آنها منتقل شوند. این ویروس‌ها با شستشوی عادی از بین نمی‌روند و نیاز به دمای خاصی از آب دارد. درصورتی که این برنامه را روی ظرفشویی خود تنظیم کنید، ظروف به مدت 10 دقیقه با دمای بالای آب شسته شده تا استریل شوند.

Glass40:

برخی از ظروف و لیوان‌ها که بیشتر در مهمانی‌ها استفاده می‌شوند، از جنس بلور و کریستال‌های نازک هستند که ممکن است در صورت شستشوی عادی، بشکنند یا خش بردارند. با استفاده از این برنامه می‌توانید این ظرف‌ها را بدون اینکه هیچ آسیبی ببینند بشورید.

Intensive Zone:

ظروف بزرگی مانند دیگ‌ها و قابلمه‌ها ممکن است با برنامه‌های عادی به خوبی شسته نشوند و یا آسیب ببینند، به همین جهت، با استفاده از این برنامه می‌توانید خیالتان را از بابت به خوبی شسته شدن آنها راحت کنید. در این برنامه، با دمای بسیار بالای آب، تمامی چربی‌ها و آلودگی‌ها، به خوبی از روی ظروف شسته خواهند شد.

Eco:

در چند گزینۀ قبلی، برنامه‌ای را معرفی کردیم که می‌توانست با مصرف بیشتری از انرژی، ظروف را در مدت زمان کمتری بشورد. می‌توان گفت این برنامه، کاملا خلاف برنامۀ قبلی عمل می‌کند و زمانی که نیاز فوری به ظروف ندارید، می‌توانید ظروف را با سرعت بسیار کمتر و با هدر رفت انرژی بسیار پایین‌تری بشورید تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

Night Program:

اگر علاقه‌ای ندارید در ساعات اوج مصرف از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید، می‌توانید شستشوی ظرف‌ها را به شب موکول کرده و با استفاده از این برنامه، دیگر صدای بلند و اضافه‌ای تولید نمی‌شود که مزاحم خواب ساکنین خانه شود.
Pre Rinse: زمانی که کثیفی ظرف‌ها بیش از حد است و نیاز به آبکشی پیش از شستشو دارند، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

Perfect Dry:

اگر می‌خواهید که ظرف‌ها به شکلی عالی و کاملا اصولی شسته شوند، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

Turbo Speed 20 min:

با استفاده از این برنامه، می‌توانید ظرف‌ها را با سرعت بسیار زیاد و در مدت زمان بسیار کم، حدود 20 دقیقه، بشویید، اما آنچه مشخص است این است که ظرف‌ها در این برنامه به خوبی شسته نمی‌شوند و اگر ظرف بسیار کثیفی دارید، استفاده از این برنامه پیشنهاد نمی‌شود. همچنین به این دلیل که قرص‌ها نمی‌توانند در این مدت زمان کم در آب حل شوند، بهتر است از ژل استفاده کنید.

این برنامه‌ها، مواردی بود که در اکثر ظرفشویی‌ها پیدا می‌شوند، ممکن است برنامه‌های دیگری در برخی از ماشین‌های ظرفشویی دیده شوند، اما اینها مهم‌ترین و معمول‌ترین برنامه‌هایی بودند که بر روی ماشین‌های ظرفشویی دیده می‌شوند و در شستشو به کار ما می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
شروع چت
1
به کمکی نیاز دارید؟
سلام
لطفا هر سوالی دارید بپرسید