ارسال کارشناس جهت انجام تعمیر ماشین ظرفشویی به غرب و شمال تهران

ماشین ظرفشویی بوش (Bosch)


شما دارنده یک دستگاه ماشین ظرف‌شویی بوش در خانه خود هستید که با مشکل مواجه شده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید. این دستگاه با نمایش یک ارور نشان می‌دهد که چه مشکلی دارد، اما شما آن را نمی‌شناسید.

در این بخش میتوانید با مشکلاتی که برای ماشین ظرفشویی بوش شما پیش آمده و انواع خطاهای (ارور) آن آشنا شوید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان ما برای رفع مشکل تماس حاصل نمایید تا برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش اعزام شوند.

مشاوره و حضور کارشناس

برای حضور فوری متخصص جهت ارائه مشاوره و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود، تماس بگیرید.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش پیام تکنیک

آشنایی با کد خطاهای ماشین ظرفشویی بوش (ارورها)

خطای E01 یا F01: اتصالات المنت هیتر یا المنت حرارتی آسیب دیده و یا اینکه یکپارچگی دستگاه دچار مشکل شده است.

خطای E02 یا F02: این خطا نشان دهنده عملکرد بد سنسور درجه حرارت آب است. در این مورد، المنت هیتر همیشه با تمام توان عمل می کند، چرا که اطلاعات از سنسور درجه حرارت نمی رسند.

خطای E03 یا F03: اگر دستگاه نتواند آب را در یک مدت زمان مشخص پر کند، کد خطا یا ارور E03 یا F03 عملیات ماشین ظرفشویی را متوقف می کند.

خطای E04 یا F04: کد خطای E04 یا F04 به این معناست که سنسور کنترل فشار و جریان آب که برای آب پاش عرضه شده است عملکردهای خود را به درستی انجام نمی دهد.

خطای E05 یا F05: کد خطا یا ارور E05 نشان می دهد که مخزن ماشین ظرفشویی پر است. این خطا زمانی اتفاق می افتد که ماشین ظرفشویی بیش از حد لازم آب دریافت کرده است و سنسور آب نمی تواند این روند را متوقف کند.

خطای E06 یا F06: ارور E06 نشان می دهد که سنسور کیفیت آب خراب شده است. سنسور کیفیت آب، یک سنسور خاص است که بر کیفیت آب در ماشین ظرفشویی نظارت می کند.

خطای E07 یا F07: ارور E07 زمانی رخ می دهد که ظروف به درستی در سبدهای ماشین ظرفشویی چیده نشده اند و برخی از ظروف سوراخ هایی که آب را از بانکرهای ماشین ظرفشویی پمپ می کنند کیپ کرده اند. همچنین سوراخ ها می توانند بوسیله کثیفی و گرد و خاک مسدود شوند.

خطای E08 یا F08: دلایل بروز کد خطا یا ارور E08 یا F08 ماشین ظرفشویی بوش مشابه ارور E03 یا F03 است. به این معنا که ماشین ظرفشویی نمی تواند مقدار مناسب آب را بر روی پالت برساند.

خطای E09 یا F09: کد خطای E09 ماشین ظرفشویی بوش مربوط به المنت خطی ظرفشویی است. به ویژه ارور E09 در مدل های از ماشین ظرفشویی بوش رخ می دهد که المنت هیتر در موتور ظرفشویی قرار دارد.

خطای E10 یا F10: علت بروز ارور E10 یا F10 ماشین ظرفشویی بوش مشکل در المنت هیتر است. در چنین مواردی باید هر گونه انسداد، گرفتگی، وجود جسم خارجی و وجود رسوبات آهکی بررسی شود چرا که این مشکلات می تواند آب را از تعامل درست با المنت باز نگه دارد.

خطای E11 یا F11: کد خطای E11 نشان دهنده این است که برق به سنسور حرارتی نمی رسد و یا اینکه اتصال بین ماژول کنترل و سنسور درجه حرارت معیوب شده است.

خطای E12 یا  F12: دلیل آن وجود مقدار زیادی گرد و خاک یا کثیفی بر روی المنت هیتر است.

خطای E13 یا F13: علائم: دمای آب بیش از ۷۵ درجه سانتی گراد است. در چنین مواقعی بررسی نمایید که آیا ماشین ظرفشویی شما به یک منبع آب گرم متصل است؟ اگر چنین است باید به آب سرد تغییر پیدا کند.

خطای E14 یا F14: این خطا نشان می دهد سنسوری که مقدار آب ورودی به ماشین ظرفشویی را کنترل می کند، به درستی کار نمی کند. این مشکل تنها توسط تکنسین متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بوش قابل بررسی است و احتمالاً نیاز به جایگزینی سنسور می باشد.

خطای E15 یا F15: در ماشین های ظرفشویی بوش جدید که مجهز به سیستم توقف آب هستند، در صورت نشت آب کد خطا یا ارور E15 یا F15 رخ می دهد.

خطای E16 یا F16: ارور E16 زمانی رخ می دهد که ماشین ظرفشویی بوش شما نتواند آب ورودی را قطع کند. در واقع ریزش آب در داخل ظرفشویی کنترل نشده است. اغلب ارور E16 زمانی اتفاق می افتد که یک جسم خارجی به همراه آب وارد شیر ورودی شود و در آنجا گیر کند در نتیجه به شیر اجازه بسته شدن نمی دهد.

خطای E17 یا F17: کد خطا یا ارور E17 ماشین ظرفشویی بوش مربوط به پر کردن آب ظرفشویی است. این ارور اغلب بدان معنی است که شیر ورودی روی هم افتاده است (اورلپ) و یا اینکه به دلیل فشار بیش از حد آب بسته نمی شود.

خطای E18 یا F18: علائم: سطح آب خیلی پایین است (زیر حد نرمال) – علت این امر ممکن است به دلیل وجود مشکل در شیر آب باشد.

خطای E19 یا F19: ارور E19 مربوط به مشکل پیداکردن جا قرصی ماشین ظرفشویی است و نیاز است سیم های اجزای متوقف شده مورد بررسی قرار بگیرد.

خطای E20 یا F20: علائم: اتصال کوتاه و یا قطع برق – علت: اتصال کوتاه و یاذ قطع برق منجر به عملکرد نامناسب در سیم کشی های موتور یا پمپ ماشین ظرفشویی می شود.

خطای E21 یا F21: اگر مشکلی در رابطه با پمپ ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد و پمپ آب را تخلیه نکند، کد خطا یا ارور E21 یا F21 رخ می دهد.

خطای E22 یا F22: خطای E22 ماشین ظرفشویی بوش نشان می دهد که یکی از فیلترهای ماشین ظرفشویی کثیف است و یا اینکه مشکلی در رابطه با پمپ وجود دارد.

خطای E23 یا F23: ارورE23 مانند ارور E20 است با این تفاوت که این مشکل الکتریکی مربوط به پمپ تخلیه است و در صورت لزوم باید پمپ تخلیه جایگزین شود.

خطای E24 یا F24: هنگامی که صفحه نمایش این ارور را نشان می دهد، به معنی این است که شلنگ تخلیه خم یا مسدود شده است.

خطای E25 یا F25: خطای E25 یا F25 زمانی اتفاق می افتد که نازل پمپ یا شلنگ تخلیه در پایه مسدود شده باشد؛ بنابراین قدرت پمپ تخلیه به اندازه کافی نخواهد بود.

خطای E26 یا F26: ارور E26 به دلیل وجود مشکل در سوئیچ/تنظیم کننده آب رخ می دهد. سوئیچ آب باید بررسی شود و در صورت لزوم جایگزین شود.

خطای E27 یا F27: اگر ماشین ظرفشویی را مستقیماً به برق وصل کنید، ممکن است با خطای E27 مواجه شوید. نوسان ولتاژ که به صورت دوره ای در شبکه رخ می دهد می تواند تأثیر منفی جدی بر روی لوازم الکتریکی داشته باشد. حتی می تواند باعث سوختن دستگاه شود.

خطای E28 یا F28: ارور E28 به دلیل وجود مشکل در سنسور کثیفی آب رخ می هد و از علائم آن وجود آب کثیف در داخل ظرفشویی و تمیز نبودن ظروف است.

خطای E30 یا F30: این خطاها نشان دهنده یک اشکال در سیستم الکتریکی یا الکترونیکی ماشین ظرفشویی بوش است. اول از همه دستگاه باید با استفاده از دکمه on/off مجدداً راه اندازه شود.

خطای E31 یا F31: خطای E31 مربوط به هیتر یا پمپ حرارتی قسمت زئولیت دستگاه می باشد. این ارور احتمالا به دلیل وجود مشکل در این ناحیه که عموما در ادامه موجب نشتی و آبریزش در این بخش نیز می گردد، شده و نهایتا موجب آسیب به هیتر یا پمپ می گردد.

خطای A یا B: علت: خطای سنسور آب – اقدام: برای وجود هر گونه نشتی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. مطمئن شوید که سطح حفاظتی ضد سرریز (اکوا استاپ) فعال است.

خطای C: علت: مشکل در سرعت سنج یا تاخوی موتور – اقدام: موتور و سیم کشی تاخو موتور را برای هر گونه مشکل بررسی کنید.

خطای D: علت: خطای مربوط به سیم کشی/ الکتریکی مربوط به تریاک موتور – اقدام: بررسی سیم کشی در PCB و موتور و بررسی تریاک (در PCB)

خطای E: علت: خطای دریچه مقسم آب
دریچه مقسم آب (دیفرانسیل) چیست؟ زمانی که دکمه نیمه بار انتخاب شده باشد برای فرستادن آب فقط به یکی از قفسه های بالایی یا پایینی از دریچه مقسم آب استفاده می شود. – اقدام: برای این مشکل دریچه دریچه مقسم آب و سیم کشی آن را بررسی کنید.

خطای F: علت: تأخیر در پر کردن آب. سطح آب (در مدت زمان ۶ ثانیه) برای شروع برنامه کافی نیست.

خطای G: علت: خطای مقسم تریاک – اقدام: بررسی مقسم تریاک (بر روی PCB) و سیم کشی های آن

خطای H: علائم: ماشین ظرفشویی آب را گرم نمی کند. – علت: احتمالاً المنت هیتر، ترموستات و یا سیم کشی مشکل دارد.

خطای K: علائم: ماشین ظرفشویی آب را گرم نمی کند. – علت: احتمالاً المنت هیتر، ترموستات و یا سیم کشی مشکل دارد.

خطای O: علت: خطا در سنسور فشار – اقدام: بررسی سنسور فشار و سیم کشی آن

سوالات متداول
ارور ED1 در ماشین لباسشویی بوش چه معنی‌ای دارد؟
دستگاه ظرفها رو تمیز نمیشوره. اخر کار روی ظرفها لکه سفید رنگ هست؟
آیا می‌توان از مایع ظرف‌شویی به جای قرص به دلیل بالا رفتن قیمت قرص در دستگاه ماشین ظرف‌شویی استفاده کرد؟
ارور ED1 در ماشین لباسشویی بوش چه معنی‌ای دارد؟

چنین اروری در ماشین لباس‌شویی بوش وجود ندارد. احتمالا این ماشین لباسشویی از بانه خریداری شده است و تقلبی می باشد. برای بررسی بیشتر لطفا با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

دستگاه ظرفها رو تمیز نمیشوره. اخر کار روی ظرفها لکه سفید رنگ هست؟

این ایراد می‌تواند به آب منطقه، کم بودن نمک و نداشتن فیلتر آب مربوط باشد.

آموزش ماشین ظرفشویی بوش


سایر برندها

با ماشین ظرفشویی بوش بیشتر آشنا شوید!

ماشین ظرفشویی‌های بوش اندازه کاملی دارند تا با آشپزخانه مدرن مطابقت داشته باشند، با این حال طراحی منحصر به فرد آنها به آنها اجازه می‌دهد تا برای یک ظاهر داخلی و کاملا یکپارچه نصب شوند، چه بخواهید یک مدل 24 اینچ بخرید یا یک ماشین ظرفشویی جمع و جور 18 اینچ. تمام ماشین‌های ظرفشویی بوش دارای صلاحیت ENERGY STAR® هستند.

تکنولوژی تمیز کردن پیشرفته

ماشین‌های ظرفشویی بوش از عملکرد بی‌صدا افسانه‌ای تا وعده ظروف تمیز و درخشان، کیفیتی ماندگار ارائه می‌دهند که شما به آن اعتماد دارید و انتظار دارید. ماشین ظرفشویی توکار ما که برای آشپزخانه مدرن ایده آل است، دارای طراحی منحصر به فردی است که به آن ها اجازه می‌دهد تا برای ظاهری کاملاً یکپارچه، کاملاً صاف نصب شوند. آنچه را که ماشین ظرفشویی ما متفاوت می‌کند، تجربه کنید.

ماشین ظرفشویی بی‌صدا از بوش

طیف وسیعی از فناوری‌ها، بوش را به بی‌صداترین برند ماشین ظرفشویی در بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل می‌کند. ماشین‌های ظرفشویی بوش با دسی‌بل بسیار کم، به اندازه کافی بی‌صدا هستند تا آرامش را در آشپزخانه شما حفظ کنند. اکنون، هنگام میزبانی یک مهمانی شام، به جای اینکه منتظر بمانید تا همه بروند، می‌توانید غذاها را بعد از شام شروع کنید. به لطف ماشین ظرفشویی‌های بی صدای بوش، زندگی مجبور نیست برای تمیز بودن ظروف شما متوقف شود.

فهرست
شروع چت
1
به کمکی نیاز دارید؟
سلام
لطفا هر سوالی دارید بپرسید